Νευρικό σύστημα ή μυικό;

Είναι ένα θέμα που εδώ και καιρό θέλω να αναλύσω βλέποντας τις τεχνικές και τον ρυθμό των ασκουμένων όταν εκτελούνε μια άσκηση. Όταν θέλουμε να βελτιώσουμε το σώμα μας θα πρέπει κυρίως να ενεργοποιήσουμε το μυικό σύστημα, να χτυπήσουμε πολλές μυϊκές ίνες με σκοπό πάντα τη μυική υπερτροφία.

Μυική υπερτροφία = βελτίωση/αλλαγή σώματος

 

Αναλόγως το ρυθμό που εχω σε μία άσκηση και γενικότερα τον τρόπο εκτέλεσης της μπορώ να ενεργοποιήσω αρκετά ή όχι το νευρικό σύστημα .Είναι σημαντικά και εκείνα τα σετ ή εκείνες οι προπονήσεις που σκοπός μου θα είναι η δύναμη η οποία ως γνωστόν ενεργοποιεί τους μηχανισμούς του νευρικού συστήματος

Όμως αυτές οι προπονήσεις μπαίνουν εμβόλιμα σε ένα πρόγραμμα και σίγουρα δεν είναι η βάση για να αλλάξω το σώμα μου.

 

 

 

 

Γιατί χρησιμοποιώ προπονήσεις ή σετ δύναμης;

 

Τις χρησιμοποιώ για να έχω τη δυνατότητα να σηκώσω περισσότερα κιλά στις επαναλήψεις ή στο πρόγραμμα της μυϊκής υπερτροφίας.Με λίγα λόγια δουλεύω το νευρικό μου σύστημα σε όφελος των επαναλήψεων μυϊκής υπερτροφίας

 

Ωστόσο ποιό είναι το λάθος ;

 

Δεν μπορείς τεχνικά να εκτελείς δυνατά την άσκηση ενεργοποιώντας μόνο το νευρικό σύστημα και ελάχιστα το μυικό. Θα κουράζεσαι τσάμπα σε ένα γυμναστήριο και θα διαλύεις κάθε μέρα το σώμα σου. Δεν κάνεις άρση βαρών! Μυική υπερτροφία είναι η αλλαγή του σώματος σας.

Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που είμαι κατά στο Crossfit για άτομα που θέλουν να χτίσουν το σώμα τους.

 

 

 

Και πώς χτίζω καλύτερα το μυικό;

 

Θα σας πω μερικά tips αν και αυτό δείχνεται στην πράξη

-Κατά την εκτέλεση της μειομετρικής συστολής (θετική) ενώ στην αρχή έχουμε έκρηξη στο τελείωμα κλειδώνουμε ήρεμα την άσκηση με ταυτόχρονη σύσπαση του μυ που γυμνάζουμε

-Η εκτέλεση της άσκησης δεν περιέχει βαλλιστική κίνηση

-Η πλειομετρική κίνηση (αρνητική) εκτελείται αργά

-Αν σχεδιάσουμε πρόγραμμα μυϊκής υπερτροφίας πρέπει να περιορίσουμε τα δυνατά σετ 1-7 επαναλήψεις

-Δεν μπορούμε να κρατήσουμε πρόγραμμα δύναμης για αρκετό διάστημα.

 

 

 

Συμπερασματικά το θέμα μας είναι να προπονούμαστε μυϊκά και όχι τόσο νευρικά. Δεν κάνουμε powerlifting, αλλαγή σώματος θέλουμε, να αυξήσουμε το μέγεθος των μυϊκών ινών.
 

Επιπλέον θέλω να τονίσω ότι το χτύπημα στο νευρικό σύστημα εγκυμονεί κινδύνους για τραυματισμό και σκοτώνει το σώμα μας με ελάχιστο αποτέλεσμα στην αλλαγή της σωματικής μας διάπλασης

Γυμναστείτε σωστά οχι δυνατά. Θα δείτε καλύτερο αποτέλεσμα. Μειώστε κιλά στα βάρη και βελτιώστε τεχνική.

 

 

 

 

Πηγή: Διονύσης Φέξης
Personal trainer
http://www.dionisisfexis.gr/

 

Σχετικά Άρθρα