Φθινόπωρο, νέα ξεκινήματα στην άσκηση

Κάθε φθινόπωρο αρχίζεις τα σχέδια της χρονιάς, δεν είναι τυχαίο λοιπόν που όλες οι αποφάσεις αναβάλλονται για το φθινόπωρο. Όλα λένε «ραντεβού τον Σεπτέμβρη», αλλά για την υλοποίηση των στόχων σου χρειάζονται εξίσου ο Οκτώβρης και ο Νοέμβρης. Μέσα στα σχέδια σου κάθε φθινόπωρο είναι και η καλή φυσική κατάσταση. Νους υγιής εν σώματι υγιεί για να αντέχεις τις αντιξοότητες.Το γερό σώμα βοηθάει στο να έχεις δύναμη στην καθημερινότητα. Αποκτάς αυτοπεποίθηση και πιστεύεις στις ικανότητές σου. Η άσκηση είναι ευεργετική σε όλους τους τομείς της ζωής σου. Ξεκινάς δυναμικά να διευθετήσεις πρώτα τις εκκρεμότητες, μετά σχεδίαζεις και αναλαμβάνεις δράση, ώστε να έχεις θετικά αποτελέσματα.

 

​​​​​​

​​​​​​

 

​​​​​

​​​​​​

 

Ο καιρός είναι άστατος αλλά σαφώς είναι πιο δροσερός απο το καλοκαίρι και πιο ζεστός από τον χειμώνα οπότε θεωρείται ιδανικώς για δραστηριότητες εκτός σπιτιού. Περισσότερη σωματική δραστηριότητα λοιπόν απο ότι το καλοκαίρι που ιδρώνεις και δεν αντέχεις κάτω απο τον καυτό ήλιο. Εδώ το ευεργετικό αεράκι είναι ό,τι πρέπει για μια βόλτα στην παραλία με ήπια άσκηση περπάτημα ή ήπιο τρέξιμο για να επανέλθεις σιγά σιγά από τους ρυθμούς της πόλης στην ευεργετική παρουσία της φύσης. Η σωστή οξυγόνωση του σώματος και του εγκεφάλου απομακρύνει τους ρύπους της πολης και του κλειστού χώρου ενος γραφείου, με αποτέλεσμα να έχουμε καλύτερη διάθεση και λιγότερο στρες γιατί αναπνέει όλος ο οργανισμός σε κάθε κύτταρο μας.

Το ποδήλατο είναι άλλη μια μορφή άσκησης που σε αναζωογονεί και προσφέρει καλή φυσική κατάσταση, ενισχύοντας το ανοσοποιητικό, αυξανοντας την κυκλοφορια του αίματος και κατά συνέπεια, ενδυναμώνοντας την καλή λειτουργία της καρδιάς και όλο το μυικό σύστημα για να μην πούμε και την ψυχολογία.

Το περπάτημα στη φύση έχει αποδειχθεί ότι είναι ευεργετικό όχι μόνο για την κακή φυσική μας κατάσταση αλλά και για την ψυχική μας ισορροπία. Ερχόμαστε σε επαφή με την γη κάτι που λείπει σε
όλους εμάς που ζούμε και εργαζόμαστε σε πόλεις μακριά από το φυσικό μας περιβάλλον. Το περπάτημα χωρίς παπούτσια είτε στην άμμο είτε στο δάσος είναι μια ευκαιρία να κάνουμε μασάζ στο
πέλμα μας και να αισθανθούμε μια γείωση που εξισορροπεί τον οργανισμό μας.

Ο συνδυασμός της άσκησης με την παραμονή στη φύση αυξάνει τα ευεργετικά αποτελέσματα της ευεξίας που βιώνεις έξω απο το Σπιτι ή το γυμναστήριο κοντά στον ήλιο, στον άνεμο και τα αρώματα της φύσης που τα συνδυάζεις με πεζοπορία τρέξιμο ή ποδήλατο. Το τρίπτυχο της ευεξίας και της καλής υγείας. Ο καθαρός αέρας είναι κινητήριος δύναμη για κάθε σωματική ή πνευματική εργασια. Τον εισπνέεις σε κάθε κύτταρό σου ώστε να έχεις σωστή οξυγόνωση σώματος και εγκεφάλου για καλή υγεία και ευφορία.

Παρατήρησε ότι το φθινόπωρο έχεις περισσότερη σωματική δραστηριότητα από το καλοκαίρι, όπου ιδρώνεις και δεν αντέχεις την άσκηση κάτω από τον καυτό ήλιο.

 

  Περπάτημα, το απολαυστικό

 

Εδώ το ευεργετικό αεράκι είναι ό,τι πρέπει για μια βόλτα στην παραλία ή στο δάσος με ήπια άσκηση, περπάτημα ή ήπιο τρέξιμο για να επανέλθεις σιγά σιγά από τους ρυθμούς της πόλης στην ευεργετική παρουσία της φύσης. Η σωστή οξυγόνωση του σώματος και του εγκεφάλου απομακρύνει τους ρύπους της πόλης και του κλειστού χώρου του γραφείου, με αποτέλεσμα να βιώνεις θετικότητα με ανεβασμένη διάθεση και λιγότερο στρες, γιατί αναπνέει όλος ο οργανισμός σε κάθε κύτταρό του.

 

​​​​​​

Το περπάτημα στη φύση έχει αποδειχθεί ότι είναι ευεργετικό όχι μόνο για την καλή φυσική κατάσταση του ανθρώπου αλλά και για την ψυχική του ισορροπία.

 Έρχομαστε σε επαφή με την γη κάτι που λείπει σε όλους εμάς που ζούμε και εργαζόμαστε σε πόλεις μακριά από το φυσικό μας περιβάλλον. Το περπάτημα χωρίς παπούτσια είτε στην άμμο δίπλα στο κύμα, είτε στο δάσος ανάμεσα στα ξερά φύλα, είναι μια ευκαιρία για να κάνουμε μασάζ στο πέλμα μας και να αισθανθούμε μια γείωση που εξισορροπεί τον οργανισμό μας.

​​​​​​

  Ποδήλατο, το διασκεδαστικό

 

Το ποδήλατο είναι άλλη μια μορφή άσκησης που σε αναζωογονεί και προσφέρει καλή φυσική κατάσταση, ενισχύοντας το ανοσοποιητικό, αυξάνοντας την κυκλοφορία του αίματος και κατά συνέπεια την καλή λειτουργία της καρδιάς, ενώ ενδυναμώνει όλο το μυικό σύστημα, για να μην πούμε και τα οφέλη που έχουμε στην ψυχολογία μας.

 

 

 Τρέξιμο, το ευεργετικό

 

Με το τρέξιμο τα οφέλη στην υγεία πολλαπλασιάζονται. Ενδυναμώνει την καρδιά και αυξάνεται η αντοχή σου. Κτίζεις σταδιακά την μυική σου δύναμη ανάλογα με το επίπεδο της φυσικής σου κατάστασης και μέσα σε λίγες εβδομάδες βλέπεις τα αποτελέσματα στο σώμα σου. Ωφελείται και το μυαλό με το τρέξιμο, όχι μόνο το μυικό σύστημα. Μελέτες δείχνουν ότι αυτός που δυναμώνει το σώμα του και ξεπερνά τα όρια αντοχής του, αισθάνεται μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και ψυχική δύναμη.

​​​​​​

Γίνεσαι πιο αποτελεσματικός στη δουλειά σου, γιατί το τρέξιμο σου μαθαίνει να κινείσαι πιο γρήγορα και με μεγαλύτερες αντοχές από τους άλλους, ενώ ταυτόχρονα μπορείς να ολοκληρώνεις μια εργασία όση προσπάθεια και να απαιτείται. Τέλος αλλά όχι λιγότερης σημασίας είναι το αναμφισβήτητο γενονός ότι όταν ασκείσαι στο τρέξιμο καις ολοένα και περισσότερες θερμίδες γιατί αυξάνει η αντοχή σου και η απόσταση που διανύεις, συνεπώς είναι ιδανικό για την διατήρηση ενός καλλίγραμμου και υγειούς σώματος. ​​​​​​

 

Τελικά ο συνδυασμός της άσκησης με την παραμονή στη φύση αυξάνει τα ευεργετικά αποτελέσματα της ευεξίας που βιώνεις έξω απο το σπίτι ή το γυμναστήριο, όταν είσαι κοντά στον ήλιο, στον άνεμο και τα αρώματα της φύσης, που τα συνδυάζεις με πεζοπορία τρέξιμο ή ποδήλατο. Το τρίπτυχο της ευεξίας και της καλής υγείας.

 

 

Ιφιγένεια Τσαντίλη

Δημοσιογράφος- Επικοινωνιολόγος M.Sc.

www.ifigenia-tsantili.gr

Σχετικά Άρθρα