ΠΩΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ ΜΕ 10 ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ

Πέρασε χρόνο με φίλους

Η ζωή που δεν μοιράζεται είναι ζωή κλεμμένη. Αναζήτησε ανθρώπους που νιώθεις άνετα μαζί τους και επιδίωξε να τους συναντάς και να μοιράζεσαι σκέψεις και νέες εμπειρίες μαζί τους.

Διαλογίσου

Ο πιο σίγουρος τρόπος για να επαναπρογραμματίσεις τον εγκέφαλο σου και να απαλλαγείς από δυσάρεστα συναισθήματα είναι να κάνεις διαλογισμό. Ξανατσεκάρισε τις πεποιθήσεις σου και απομάκρυνε αυτές που δεν είναι προς όφελός σου και προέρχονται από τη οικογένεια ή το περιβάλλον σου. Δεν είναι προϊόν δικής σου συνειδητής επιλογής. Οραματίσου τον δικό σου κόσμο και απαλλάξου από προκαταλήψεις για να τον κάνεις πραγματικότητα.

Να είσαι ευγνώμων

Η ευγνωμοσύνη είναι το κλειδί για ευζωία γιατί σε απαλλάσσει από θυμό και μισαλλόδοξα αισθήματα. Αποδέχεσαι τους άλλους όπως είναι και δεν θεωρείς δεδομένα αυτά που σου δίνουν. Είναι καλό να σημειώνεις μικρά πράγματα που σου δίνουν χαρά. Κρατάς ημερολόγιο με κάτι ασήμαντο που σε έκανε να νιώσεις όμορφα και προχωράς με θετική στάση απέναντι σε ανθρώπους και στη ζωή.

Προγραμμάτισε ένα ταξίδι

Δεν είναι απαραίτητο να το πραγματοποιήσεις αλλά και μόνο η απόφαση να φύγεις, να μετακινηθείς, να γνωρίσεις νέους τόπους και ανθρώπους, σου αλλάζει την μονοτονία της καθημερινότητας. Δημιουργεί ενθουσιασμό και προσδοκίες, που φέρνουν ορμόνες χαράς στην επιφάνεια και παίρνεις ευχαρίστηση και μόνο με τη σκέψη ότι θα φύγεις για να αλλάξεις παραστάσεις.

Μετακινήσου πιο κοντά στη δουλειά

Άλλαξε σπίτι για να μένεις πιο κοντά στη δουλειά σου. Έχει παρατηρηθεί ότι ο χρόνος για τις καθημερινές μετακινήσεις μας είναι χρόνος χαμένος και αυτό δημιουργεί νεύρα και κούραση, όταν είσαι αναγκασμένος να το υφίστασαι κάθε ημέρα. Αν μπορείς να μένεις ένα τέταρτο περίπου απόσταση από την δουλειά σου θα έχεις τεράστιο όφελος στο χρόνο και στην διάθεσή σου.

Κάνε άσκηση τουλάχιστον 10΄ την ημέρα

Αν δεν μπορείς να πηγαίνεις στο γυμναστήριο καθημερινά, μην παρατήσεις την άσκηση με την δικαιολογία ότι δεν προλαβαίνεις. Μπορείς να κάνεις γρήγορο περπάτημα ή κάποιες ασκήσεις Yoga και stretching για λίγα λεπτά κάθε πρωί ή βράδυ πριν τον ύπνο για να διατηρείς τη φόρμα σου, μέχρι να βρεις τον πολυπόθητο χρόνο να ασχοληθείς πιο εντατικά με το σώμα σου.

Βγες από το σπίτι

Είναι πολύ περιοριστικό το να κάθεσαι μέσα όλη την ημέρα και να μυρικάζεις τα προβλήματα και τις έννοιες σου. Βγες έξω έστω για μια σύντομη βόλτα και αφουγκράσου τον ρυθμό της πόλης ή της φύσης αν μένεις κοντά σε χωριό ή μικρή κωμόπολη.

Εξασκήσου στο να χαμογελάς πιο συχνά

Ακόμα και όταν οι συνθήκες δεν το επιτρέπουν,οι ειδικοί προτρέπουν να προσπαθείς να χαμογελάς στο καθετί που συμβαίνει και σιγά-σιγά το χαμόγελο γίνεται συνήθεια, μετά γίνεται τρόπος να αντιδράς στα πράγματα και τελικά γίνεται στάση ζωής. Οι επιστήμονες ισχυρίζονται ότι έχει θεραπευτικές ιδιότητες, γιατί ελευθερώνει ορμόνες χαράς στον οργανισμό. Ενισχύεται το ανοσοποιητικό σύστημα και δυναμώνει η ψυχή απέναντι στις αντιξοότητες. Το χαμόγελο φέρνει θετικότητα.

Να κοιμάσαι περισσότερο

Ο ύπνος είναι ζωή γιατί ανανεώνεται ο οργανισμός όταν αφήνουμε το σώμα να ξεκουραστεί. Οι ειδικοί λένε ότι πρέπει οι ενήλικες να κοιμούνται 6-8 ώρες ημερησίως και τα παιδιά 8-10 ώρες. Ενδυνάμωση του οργανισμού και ευεξία με έναν καλό ύπνο.

Να βοηθάς τους άλλους

Η αλληλεγγύη είναι τρόπος να μοιράζεσαι συναισθήματα και δράσεις που προάγουν την αυτο-πραγμάτωση. Αυτή είναι η ύψιστη ανάγκη του ανθρώπου κατά τον Maslow, τον ψυχολόγο που εμπνεύστηκε την πυραμίδα ιεράρχησης των αναγκών.
Η αλληλεγγύη σου δίνει νέους στόχους ζωής και σε συνδέει με τον κοινωνικό ιστό του οποίου είσαι αναπόσπαστο μέλος. Νιώθεις συντροφικότητα και παύεις να ασχολείσαι μόνο με τον εαυτό σου που καταντά μονότονο και άχρηστο αφού σε απομονώνει από τους γύρω σου. Η αλληλεγγύη ενισχύει το αίσθημα ενότητας με τους άλλους.

 

 

 

Ιφιγένεια Τσαντίλη

Δημοσιογράφος- Επικοινωνιολόγος M.Sc.

www.ifigenia-tsantili.gr

Σχετικά Άρθρα