Καταπολεμήστε το άγχος με τη διατροφή!

Το τέλος του καλοκαιριού και η έναρξη του φθινοπώρου σηματοδοτεί το κλείσιμο μίας χαλαρής, ήρεμης και ξέγνοιαστης περιόδου και την επαναφορά στις υποχρεώσεις της καθημερινότητας. Σκέψεις, αλλαγές, υποχρεώσεις, αποφάσεις, άγχος να ανταποκριθούμε στην νέα καθημερινότητα, δυσχεραίνουν την ψυχολογία μας και πυροδοτούν συναισθήματα ανασφάλειας και φόβου για την έκβαση της νέας χρονιάς. Το σώμα, τόσο σε φυσικό όσο και σε νοητικό επίπεδο χρειάζεται ενέργεια.
Το νευρικό μας σύστημα απαιτεί υποστήριξη και ηρεμία. Η σωστή διατροφή, οι κατάλληλες τροφές με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, μπορούν να συμβάλλουν στην στήριξη και στην καλή λειτουργία του οργανισμού μας. Πιο συγκεκριμένα το σύμπλεγμα βιταμινών Β, το μαγνήσιο και η βιταμίνη C, συμβάλλουν στην αντιμετώπιση των αρνητικών συναισθημάτων, της ευερεθιστότητας, της κατάθλιψης, της σωματικής και νοητικής κόπωσης, της αϋπνίας, των γαστρεντερικών διαταραχών, καθώς και στην τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος.
Το πρωινό με γιαούρτι ή γάλα χαμηλών λιπαρών σε συνδυασμό με βρώμη και δημητριακά ολικής θα ενεργοποιήσουν τον οργανισμό μας. Εναλλακτικά ένα αυγό με ψωμί ή κράκερ ολικής θα κρατήσουν το σώμα μας ενεργό κατά τις πρωινές ώρες. Πριν το μεσημεριανό γεύμα, ένα ενδιάμεσο σνακ με ωμούς ξηρούς καρπούς όπως είναι τα αμύγδαλα, τα κάσιους, τα καρύδια, οι ηλιόσποροι, οι κολοκυθόσποροι και οι λιναρόσποροι, σε συνδυασμό με ένα φρούτο όπως είναι η μπανάνα, θα ενισχύσουν τον οργανισμό και θα διατηρήσουν την ενέργεια μας σε σταθερά επίπεδα.
Το μεσημεριανό, με μία σαλάτα πλούσια σε πράσινα φυλλώδη λαχανικά, σε συνδυασμό με ζωική πρωτεΐνη από τόνο, σολομό, σκουμπρί ή κοτόπουλο και κρέας, με ψωμί ολικής, πολύσπορο ή ρύζι καστανό θα φορτίσουν το σύστημα μας με τις απαραίτητες βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μαγνησίου και βιταμίνης C. To απογευματάκι θα περάσει ευχάριστα με ένα φρούτο της αρεσκείας μας και μερικούς ωμούς ξηρούς καρπούς.
Το βραδινό μας γεύμα με μία σαλάτα με ανάμεικτα πράσινα λαχανικά, με τυρί χαμηλών λιπαρών ή ένα αυγό και λίγο πολύσπορο ψωμί ή εναλλακτικά ένα γιαούρτι χαμηλών λιπαρών ή γάλα σόγιας και βρώμη θα κλείσει ευχάριστα τη μέρα μας. Προσοχή στον τρόπο μαγειρέματος και στην ποσότητα των λιπαρών, οπότε επιλέγουμε το ψήσιμο, το βράσιμο και προσθέτουμε λίγο ελαιόλαδο, ενώ οι ωμοί ξηροί καρποί πέρα από τις ευεργετικές τους ιδιότητες διαθέτουν και υψηλό θερμιδικό φορτίο, οπότε μία μικρή χουφτίτσα είναι αρκετή!
Τέλος ένα μισάωρο χαλαρό περπάτημα με ήρεμες αναπνοές κατά τις βραδινές ώρες, θα μας ηρεμήσει, θα απομακρύνει τα αρνητικά συναισθήματα και θα απελευθερώσει το μυαλό μας από τις περιττές σκέψεις. Καλό φθινόπωρο με υγεία, ευεξία και δημιουργία!
Γουβιανάκη Άννυ, Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, Msc, Yoga Instructor, Ενεργειακή θεραπεύτρια

Σχετικά Άρθρα