Επαναφορά στο επιθυμητό σωματικό βάρος μετά τις γιορτές!

Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά, Φώτα, δύο συνεχόμενες εορταστικές εβδομάδες. Μελομακάρονα, κουραμπιέδες, δίπλες, σιροπιαστά, ξηροί καρποί, αλκοόλ, λαχταριστά φαγητά με πολλά λιπαρά υπό τους ήχους Χριστουγεννιάτικων και Παραδοσιακών μελωδιών. Όμως όλα τα ωραία κάποια στιγμή τελειώνουν. Η επαναφορά στους καθημερινούς ρυθμούς είναι δύσκολη. Τα γέλια, οι μυρωδιές, τα ταξίδια, οι όμορφες στιγμές, αντικαθίστανται από σκέψεις για τη νέα χρονιά, επιστροφή στην ρουτίνα της καθημερινότητας, στις επαγγελματικές και οικογεν

Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά, Φώτα, δύο συνεχόμενες εορταστικές εβδομάδες. Μελομακάρονα, κουραμπιέδες, δίπλες, σιροπιαστά, ξηροί καρποί, αλκοόλ, λαχταριστά φαγητά με πολλά λιπαρά υπό τους ήχους Χριστουγεννιάτικων και Παραδοσιακών μελωδιών. Όμως όλα τα ωραία κάποια στιγμή τελειώνουν. Η επαναφορά στους καθημερινούς ρυθμούς είναι δύσκολη. Τα γέλια, οι μυρωδιές, τα ταξίδια, οι όμορφες στιγμές, αντικαθίστανται από σκέψεις για τη νέα χρονιά, επιστροφή στην ρουτίνα της καθημερινότητας, στις επαγγελματικές και οικογενειακές υποχρεώσεις.

Και σαν δεν έφτανε όλη αυτή η αλλαγή, το αγαπημένο μας τζιν έχει στενέψει επικίνδυνα. Ο πανικός και το άγχος σίγουρα δεν βοηθάνε. Αντιθέτως μας δημιουργούν έναν φαύλο κύκλο συναισθημάτων, που μας οδηγεί ξανά στο φαγητό.  Ηρεμήστε! Με απλούς τρόπους σε σύντομο χρονικό διάστημα το σώμα θα επανέλθει στο φυσιολογικό του βάρος.

Εάν είμαστε έτοιμοι ψυχολογικά να εφαρμόσουμε μίας ήπιας μορφής αποτοξίνωση, επιλέγουμε μόνο φρούτα και λαχανικά εποχής και ακόμη καλύτερα βιολογικής προέλευσης. Πραγματοποιούμε μικρά γεύματα μέσα στη μέρα παρασκευάζοντας σαλάτες, χυμούς ή smoothies της αρεσκείας μας, αναπτύσσοντας τη δημιουργική μας πλευρά. Η παραπάνω διατροφική πρόταση, μπορεί να εφαρμοστεί για τρία 24ωρα. Στις σαλάτες με λαχανικά εποχής μπορούμε να προσθέτουμε λίγο ξύδι και λεμόνι για τη γεύση. Τα μήλα, τα ακτινίδια, τα ρόδια, τα πορτοκάλια, τα καρότα, το λάχανο, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, το σπανάκι, το μαρούλι, τα χόρτα, ο άνηθος, το σέλινο, ο μαϊντανός, και ο μάραθος, με λίγη φαντασία μπορούν να μας δώσουν γευστικούς αποτοξινωτικούς συνδυασμούς. Έτσι θα βοηθήσουν τον οργανισμό μας να αποβάλλει τις περιττές τοξίνες, ενώ θα μας δώσουν μέταλλα, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, απαραίτητα για την καλή λειτουργία του οργανισμού.

Εάν πάλι δεν είμαστε έτοιμοι για κάτι τέτοιο, μπορούμε να αποφύγουμε την τριήμερη αποτοξίνωση και να ακολουθήσουμε απευθείας ένα υγιεινό πρόγραμμα διατροφής, μακριά από τη ζάχαρη και τα περίσσια κορεσμένα λιπαρά οξέα.

Το πρωινό με γιαούρτι, κεφίρ ή γάλα χαμηλών λιπαρών σε συνδυασμό με βρώμη και δημητριακά ολικής θα ενεργοποιήσουν τον μεταβολισμό μας. Εναλλακτικά ένα αυγό με ψωμί ή κράκερ ολικής θα κρατήσουν το σώμα μας ενεργό κατά τις πρωινές ώρες.

Πριν το μεσημεριανό γεύμα, ένα ενδιάμεσο σνακ με ένα φρούτο όπως είναι η μπανάνα, το μήλο, το αχλάδι, το πορτοκάλι, ο χυμός από ρόδι θα ενισχύσουν τον οργανισμό και θα διατηρήσουν την ενέργεια μας σε σταθερά επίπεδα.

Το μεσημεριανό, με μία σαλάτα πλούσια σε πράσινα φυλλώδη λαχανικά, σε συνδυασμό με ζωική πρωτεΐνη από τόνο, σολομό, σκουμπρί ή κοτόπουλο και κρέας, με ψωμί ολικής, πολύσπορο, ζέα, καλαμποκιού ή καστανό ρύζι θα φορτίσουν το σύστημα μας με τις απαραίτητες βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μαγνησίου και βιταμίνης C.

 

Το απόγευμα επιλέγουμε και πάλι ένα φρούτο της αρεσκείας μας. Το βραδινό μας γεύμα με μία σαλάτα με ανάμεικτα πράσινα λαχανικά, με τυρί χαμηλών λιπαρών ή ένα αυγό και λίγο πολύσπορο ψωμί ή εναλλακτικά ένα γιαούρτι χαμηλών λιπαρών, κεφίρ ή γάλα σόγιας, αμυγδάλου, ρυζιού, καρύδας σε συνδυασμό με βρώμη θα κλείσει ευχάριστα τη μέρα μας.

 

Προσοχή στον τρόπο μαγειρέματος και στην ποσότητα των λιπαρών, οπότε επιλέγουμε το ψήσιμο, το βράσιμο, τον ατμό και προσθέτουμε λίγο ελαιόλαδο στο τέλος. Επίσης φροντίζουμε να κρατάμε καλά ενυδατωμένο τον οργανισμό μας. Προτιμούμε φιλτραρισμένο και ορθομοριακό νερό. Πίνουμε όσο νερό έχουμε ανάγκη και όχι ψυχαναγκαστικά. Τέλος ένα μισάωρο χαλαρό περπάτημα με ήρεμες αναπνοές κατά τις βραδινές ώρες, θα μας ηρεμήσει, θα απομακρύνει τα αρνητικά συναισθήματα και θα απελευθερώσει το μυαλό μας από τις περιττές σκέψεις.

Ας υποδεχτούμε τον καινούργιο χρόνο με ήπιας μορφής άσκηση και σωστή διατροφή και ας δώσουμε μία υπόσχεση στον εαυτό μας ότι θα τον αγαπάμε και θα τον φροντίζουμε περισσότερο καθ όλη τη διάρκεια του έτους!

 

Γουβιανάκη Άννυ, Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, Msc, Yoga Instructor 500h RYT, Ενεργειακή θεραπεύτρια

https://www.facebook.com/yoganutritionenergy1512/

http://annigouvianaki.gr/

Σχετικά Άρθρα