Οφέλη της προπόνησης TRX

Το TRX αρχικά σχεδιάστηκε από έναν πεζοναύτη που ήθελε να μπορεί να μεταφέρει παντού τον εξοπλισμό του και να γυμνάζεται.

Από τότε, το TRX πήρε τον δρόμο του και είναι πολύ δημοφιλές στο fitness και σήμερα χρησιμοποιείται από προπονητές και top trainers παγκόσμια.

Είτε είσαι ήδη εξοικειωμένος με την προπόνηση TRX είτε όχι, το μόνο σίγουρο είναι πως το ενδιαφέρον και περιέργειά σου εξάπτονται όταν βλέπεις εκείνα τα παράξενα «σχοινιά» (ιμάντες) να κρέμονται σε κάποια γωνία του γυμναστηρίου.

Οι ασκήσεις με το TRX χρησιμοποιούν τη βαρύτητα και το βάρος του σώματός μας, για ενδυνάμωση, ισορροπία, ευλυγισία, σταθερότητα κορμού και αρθρώσεων, ενώ αποφεύγουμε κακώσεις και τραυματισμούς.

 

 

Μάθε τα οφέλη μίας προπόνησης TRX

Η αλήθεια είναι πως το TRX αποτελεί ένα από τα πλέον δημοφιλή είδη εκγύμνασης, ενώ παράλληλα χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα αποδοτικό. Όπως αναφέρουν και οι ειδικοί, κατά τη διάρκεια μίας προπόνησης TRX ενεργοποιούνται διάφοροι μυς του σώματός σου, βοηθώντας με τον τρόπο αυτό στην ανάπτυξη της ισορροπίας, της ευελιξίας, της δύναμης και της σταθερότητάς του. Επίσης, η συγκεκριμένη μέθοδος προπόνησης φαίνεται να αυξάνει τον μεταβολικό ρυθμό του οργανισμού σου, συμβάλλοντας έτσι στην καύση του περιττού λίπους, ενώ βελτιώνει γενικότερα και τη φυσική σου κατάσταση.

 

Κίνηση πολλαπλών επιπέδων

 

 

Κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης μίας άσκησης TRX το σώμα σου αναγκάζεται να «ενεργοποιήσει» διάφορους μυς σε όλο το σώμα σου για δύο λόγους. Ο πρώτος και βασικότερος έχει να κάνει με τη διατήρηση της σωστής θέσης του σώματός σου (πρέπει να είσαι απόλυτα σταθερός όταν εκτελείς την άσκηση). Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με τη φύση των ασκήσεων που εμπεριέχει μία προπόνηση TRX, οι οποίες εμπεριέχουν περιστροφικές και διαγώνιες κινήσεις που δύσκολα θα συναντήσεις στα κλασικά όργανα ενός γυμναστηρίου.

Η λεγόμενη «δυναμική αστάθεια» που προκύπτει λοιπόν, σε βοηθά να βάλεις στο παιχνίδι μύες του σώματός σου που δεν γυμνάζονται κατά την εκτέλεση κλασικών ασκήσεων στο γυμναστήριο. Πίστεψέ με, θα εκπλαγείς από τη δύναμη που κρύβουν αυτοί οι «θαμμένοι» και «υποτιμημένοι» μύες του σώματός σου. Όλα τα παραπάνω θα σε βοηθήσουν να αυξήσεις τη συνολικότερη δύναμη του σώματός σου καθώς και τη μυϊκή σου διάπλαση.

 

Ενδυνάμωση του πυρήνα του σώματός σου

Κάθε TRX άσκηση θα «παιδέψει» τον πυρήνα-κορμό του σώματός σου, αφού αυτός θα «παλεύει» να βρει σταθερότητα πάνω στην ασταθή βάση των ιμάντων.  Μην ξεχνάς πως κατά τη διάρκεια εκτέλεσης κάθε άσκησης το σώμα σου θα πρέπει να βρίσκεται σε απόλυτη ισορροπία. Ασκήσεις όπως η σανίδα TRX θα βοηθήσουν τα μέγιστα ως προς την ενδυνάμωση του πυρήνα του σώματός σου.

 

 

Μικρό ρίσκο τραυματισμού

Οι ασκήσεις TRX σε αναγκάζουν να εστιάσεις στη σταθερότητα του πυρήνα του σώματός σου. Αυτό σημαίνει επιπλέον «δουλειά» για τους αντίστοιχους μυς και τις αρθρώσεις σου. Όπως αναφέρουν οι ειδικοί, 10 λεπτά προπόνησης TRX ανά 2-3 φορές την εβδομάδα μπορεί να επιφέρει σημαντική βελτίωση στους τομείς της νευρομυϊκής ενεργοποίησης και της αποτελεσματικής χρήσης των νεύρων και των μυών του σώματός σου.

Τα παραπάνω στοιχεία είναι που θα σε βοηθήσουν να ελέγξεις καλύτερα τις κινήσεις του σώματός σου, και επομένως να αποφύγεις πιθανούς τραυματισμούς. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως αρκετές έρευνες έχουν δείξει πως μία προπόνηση TRX μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες τραυματισμού στην περιοχή των κάτω άκρων του σώματός σου έως και 39% σε σύγκριση με μία κλασική προπόνηση με βάρη.

 

 

Ιδανική προετοιμασία για άρση περισσότερων κιλών

Η TRX προπόνηση θα σε βοηθήσει να αποκτήσεις «δυνατές» θέσεις κατά τη διάρκεια των άρσεων κιλών σε τυπικές ασκήσεις γυμναστηρίου. Οι γυμναστές προτείνουν την εκτέλεση ασκήσεων στους ιμάντες που «μιμούνται» τις εμπλεκόμενες κινήσεις ορισμένων τυπικών ασκήσεων του γυμναστηρίου (π.χ. πιέσεις σε οριζόντιο πάγκο). Με τον τρόπο αυτό το κορμί σου θα μάθει να «αντέχει» για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα υπό μεγάλη ένταση, ενώ η εκτέλεση των ασκήσεων με βάρη θα πραγματοποιείται πιο εύκολα και γρήγορα.

 

 

Πηγή: www.the-man.gr

Σχετικά Άρθρα