9 Οφέλη ενός διαλογισμού περιπάτου

Ο συγκεκριμένος διαλογισμός προέρχεται από τον Βουδισμό και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως τμήμα μιας πρακτικής ενσυνειδητότητας.

Η τεχνική αυτή έχει πολλά πιθανά οφέλη και μπορεί να σας βοηθήσει να αισθανθείτε πιο γειωμένοι, ισορροπημένοι και γαλήνιοι. Σας βοηθά επίσης να αναπτύξετε μια διαφορετική ευαισθητοποίηση για το περιβάλλον, το σώμα και τις σκέψεις σας.

 

Τι είναι o διαλογισμός περιπάτου;

Συνήθως, κατά τη διάρκεια ενός περίπατου διαλογισμού περπατάτε σε κύκλους και με τα βήματά σας πηγαίνετε εμπρός και πίσω σε ευθεία γραμμή ή σε σχήμα λαβύρινθου. Είναι επίσης δυνατό να κάνετε διαλογισμό ενώ περπατάτε και σε μεγαλύτερες αποστάσεις.

Ο ρυθμός είναι αργός και μπορεί να διαφέρει, ανάλογα με τη συγκεκριμένη τεχνική. Συχνά, όσοι εξασκούν τον διαλογισμό μέσω του περπατήματος κάνουν εναλλάξ διαλογισμό ενώ βαδίζουν και ενώ είναι καθιστοί.

 

 

Περίπατοι διαλογισμού περιλαμβάνονται στις εξής πρακτικές:

  • kinhin
  • theravada
  • vipassana

 

Οι τεχνικές μπορούν να είναι αρκετά λεπτομερείς. Κάποιες φορές πρέπει να επιμερίζετε κάθε βήμα σε έξι μέρη ή απλώς να περπατάτε ενσυνείδητα σε έναν συγκεκριμένο χώρο.

Παρακάτω θα δείτε τα πολλά πιθανά οφέλη του περιπάτου διαλογισμού.

 

1. Ενισχύει τη ροή του αίματος

Ο διαλογισμός τέτοιου τύπου ασκείται συχνά από άτομα που διαλογίζονται καθιστά για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Η πρακτική του περπατήματος βοηθά στην ροή του αίματος, ειδικά στα πόδια.

Το ενσυνείδητο περπάτημα είναι επίσης πολύ καλός τρόπος για να αυξήσετε την κυκλοφορία του αίματος και τα ενεργειακά σας επίπεδα, σε περίπτωση που κάνετε καθιστική εργασία για παρατεταμένες περιόδους.

 

2. Βελτιώνει την πέψη

Το περπάτημα μετά το φαγητό είναι ένας υπέροχος τρόπος για την ενίσχυση της πέψης, ειδικά εάν αισθάνεστε φούσκωμα.

 

 

Η κίνηση βοηθά τη μετακίνηση των τροφίμων, στο πεπτικό σύστημα. και μπορεί επίσης να αποτρέψει τη δυσκοιλιότητα.

 

3. Μειώνει το άγχος

Εάν θέλετε να μειώσετε το άγχος σας, μπορεί να σας φανεί χρήσιμο να κάνετε μια καθιστική πρακτική διαλογισμού πριν ή μετά την άσκηση.

 

 

Μια μελέτη του 2017 σε νεαρούς ενήλικες, έδειξε ότι το περπάτημα είναι πιο αποτελεσματικό στη μείωση των συμπτωμάτων άγχους όταν συνδυάζεται με διαλογισμό.

 

Οι συμμετέχοντες που εμφάνισαν τις πιο σημαντικές αλλαγές στα επίπεδα άγχους τους, είτε είχαν κάνει διαλογισμό, είτε διαλογίστηκαν πριν από το περπάτημα, είτε περπάτησαν πριν τον διαλογισμό. Η ομάδα ελέγχου και ορισμένοι συμμετέχοντες που απλώς περπατούσαν μόνο χωρίς να διαλογίζονται, δεν εμφάνισαν μεγάλη βελτίωση Κάθε συνεδρία διαλογισμού ή περπατήματος διαρκούσε 10 λεπτά.

 

4. Βελτιώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και την κυκλοφορία

Μια μελέτη του 2016, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο περίπατος διαλογισμού είχε θετική επίδραση στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και στην κυκλοφορία του σε άτομα με διαβήτη τύπου 2.Οι θεραπευόμενοι έκαναν περπάτημα για 30 λεπτά, 3 φορές την εβδομάδα για 12 εβδομάδες.Η ομάδα που έκανε τον διαλογισμό περιπάτου εμφάνισε περισσότερη βελτίωση από την ομάδα που έκανε το παραδοσιακό περπάτημα.

 

5. Ανακουφίζει από την κατάθλιψη

Είναι σημαντικό να παραμένετε δραστήριοι, ειδικά καθώς μεγαλώνετε. Η τακτική άσκηση βοηθά στην αύξηση του επιπέδου φυσικής κατάστασης και στη βελτίωση της διάθεσης. Είναι γνωστό ότι και τα δύο μειώνονται όσο περνούν τα χρόνια.

 

 

Σύμφωνα με μια μελέτη του 2014, οι ηλικιωμένοι είχαν λιγότερα συμπτώματα κατάθλιψης μετά από περιπάτους διαλογισμού, με συχνότητα 3 φορές την εβδομάδα για 12 εβδομάδες. Επίσης, βελτίωσαν την αρτηριακή τους πίεση και τα λειτουργικά επίπεδα φυσικής κατάστασης.

 

6. Βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου

Για να αποκομίσετε τα οφέλη της άσκησης, δεν είναι απαραίτητο να κάνετε έντονη προπόνηση. Έρευνες από το 2019 έδειξαν ότι η τακτική άσκηση μέτριας έντασης έχει θετική επίδραση στην ποιότητα του ύπνου.

 

 

Το περπάτημα μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της ευλυγισίας και στη μείωση της έντασης στους μυς, ώστε να αισθάνεστε καλύτερα σωματικά. Επιπλέον, είναι περισσότερες οι πιθανότητες να μειώσετε το στρες και το άγχος, ειδικά αν περπατάτε το πρωί. Θα έχετε ένα ήρεμο, πιο διαυγές μυαλό, ώστε να είστε έτοιμοι το βράδυ να αποκοιμηθείτε γλυκά.

 

7. Κάνει ευχάριστη την άσκηση

Ερευνητές σε μια μικρή μελέτη του 2018, διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που άκουγαν μουσική ή ήχους διαλογισμού ενώ περπατούσαν σε διάδρομο βρήκαν τη δραστηριότητα πιο ευχάριστη.Τους ζητήθηκε να παρατηρήσουν τις αισθήσεις τους χωρίς να τις κρίνουν.Αυτό δείχνει ότι η ενσυνειδητότητα μπορεί να εμπνεύσει τους ανθρώπους να συνδεθούν με την άσκηση, με διαφορετικό τρόπο.

 

8. Εμπνέει τη δημιουργικότητα

Η εξάσκηση της ενσυνειδητότητας μπορεί να βοηθήσει τον τρόπο που σκέφτεστε. Να βλέπετε δηλαδή τα πράγματα πιο καθαρά, κάτι που με τη σειρά του ενισχύει τη δημιουργικότητα.

 

 

Έρευνα του 2015, επισημαίνει τη σχέση μεταξύ ενσυνειδητότητας και δημιουργικότητας. Ωστόσο, απαιτούνται περισσότερες μελέτες για να διαπιστωθεί κατά πόσο ισχύει κάτι τέτοιο.

 

9. Βοηθά στην ισορροπία

Μια μελέτη του 2019 σε γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας, έδειξε ότι ο περίπατος διαλογισμού μπορεί να βοηθήσει στην ισορροπία καθώς και στη σύνδεση του νου με τον συντονισμό των αστραγάλων. Ενώ περπατάτε, πρέπει να έχετε επίγνωση των κινήσεων των ποδιών και των αστραγάλων.

 

 

 

Επιμέλεια: Ιφιγένεια Τσαντίλη

Δημοσιογράφος- Επικοινωνιολόγος M.Sc.

https://ifigenia-tsantili.gr

 

Πηγή: healthline.com

 

Σχετικά Άρθρα