5 τροφές που αυξάνουν τον κίνδυνο του καρκίνου

Είναι κάποια τρόφιμα και κάποιες συνήθειες που όλοι γνωρίζουμε πως είναι βλαβερά για τον οργανισμό μας, όπως το κάπνισμα, το αλκοόλ, η μεγάλη ποσότητα ζάχαρης. Πρέπει να προσέχουμε για να διατηρούμε την υγεία μας αν και δεν υπάρχει κάποια μεμονωμένη τροφή που να προκαλεί άμεσα καρκίνο. Ορισμένοι τρόποι μαγειρέματος και πρακτικές καλλιέργειας, έχουν συνδεθεί με πιθανότητες να εκδηλώσει κάποιος  δυνητικά τη θανατηφόρα ασθένεια.

Δείτε 5 τροφές που πρέπει να τρώτε όσο πιο αραιά γίνεται, καθώς η συχνή κατανάλωσή τους έχει συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου:

 

Κόκκινο κρέας

Το ψητό κοτόπουλο και η γαλοπούλα αποτελούν καλές πηγές πρωτεϊνών που συμβάλλουν στην αύξηση της μυϊκής μάζας, τα επεξεργασμένα κρέατα όμως, όπως τα αλλαντικά (μπέικον, σαλάμια, χοτ ντογκ κλπ.) περιέχουν πολλά νιτρώδη και νιτρικά, τα οποία είναι καρκινογόνα, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Έρευνας για τον Καρκίνο.

 

 

Η κατανάλωση του κόκκινου κρέατος έχει επίσης συνδεθεί με τον καρκίνο του παγκρέατος, του παχέος εντέρου και του στομάχου. Σύμφωνα με την ίδια ανάλυση του 2015, το ψήσιμο του κρέατος σε ανοιχτή φωτιά, όπως το μπάρμπεκιου, παράγει ενώσεις που προκαλούν καρκίνο.

Υδρογονωμένα λιπαρά

Είναι επεξεργασμένα φυτικά έλαια (φοινικέλαιο, ηλιέλαιο, καρυδέλαιο, σογέλαιο κλπ) και βρίσκονται στην πλειοψηφία των συσκευασμένων γλυκισμάτων (μπισκότα, τσουρέκια, κεϊκ κλπ) , στις μαργαρίνες, τα εδέσματα, στο γρήγορο φαγητό κλπ.

 

 

Είναι στέρεα σε θερμοκρασία δωματίου και έχουν την ιδιότητα να βελτιώνουν τη γεύση και τη διάρκεια ζωής ενός προϊόντος. Έρευνες έχουν διαπιστώσει ότι η κατανάλωση μερικώς υδρογονωμένων φυτικών ελαίων, που συνήθως αναφέρονται ως τρανς λιπαρά, συνδέεται με τους καρκίνους του μαστού και του ορθού.

Όταν διαβάζετε τις ετικέτες των τροφίμων, αποφεύγετε οτιδήποτε έχει τις λέξεις «υδρογονωμένο» ή «μερικώς υδρογονωμένο» μεταξύ των αναφερόμενων συστατικών.

 

Κονσέρβες

Μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι τα τρόφιμα σε κονσέρβα μπορεί να είναι καρκινογόνα, λόγω μιας χημικής ένωσης που ονομάζεται δισφαινόλη-Α (BPA) και βρίσκεται στην εσωτερική επικάλυψη της κονσέρβας. Η συγκεκριμένη ουσία έχει συνδεθεί επίσης και με πρόκληση διαβήτη τύπου 2.

 

 

Τουρσιά

Είναι πολύ νόστιμα και αποτελούν ιδανικό μεζέ και συνοδευτικό πολλών πιάτων, οι ειδικοί προειδοποιούν όμως ότι η συχνή κατανάλωσή τους, συνδέεται με καρκίνο του στομάχου.

Πολλά λαχανικά τουρσί, όπως το ξυνολάχανο, περιέχουν προβιοτικά, τα καλά βακτήρια που ωφελούν την υγεία του εντέρου.

 

 

Μην τα αποκλείετε εντελώς από τη διατροφή σας, απλά φροντίστε να τα καταναλώνετε με μέτρο.

Μην αμελείτε επίσης την κατανάλωση μπαχαρικών, τα οποία είναι πολύ ωφέλιμα για την υγεία. Βάλτε στην καθημερινότητά σας τον κουρκουμά, την κανέλα, τη ρίγανη, το φασκόμηλο, το δεντρολίβανο, το θυμάρι, τον βασιλικό, το γαρίφαλο, το μοσχοκάρυδο, το φρέσκο σκόρδο και το κρεμμύδι.

 

Αλκοόλ

Η κατανάλωση αλκοόλ πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια αυξάνει τον κίνδυνο για πολλές μορφές καρκίνου, όπως του ήπατος, του μαστού και του ορθού. Οι γυναίκες δεν πρέπει να πίνουν πάνω από ένα ποτό την ημέρα.

 

 

Πηγές:  amp.onmed.gr

           womenshealthmag.com

           athensmagazine.gr 

Σχετικά Άρθρα