Τραυματισμοί και ψυχολογία στην άσκηση

 

  • Ψυχολογία και σημασία της

 

Η καλή ψυχολογία αποτελεί βασικό κριτήριο για την επίτευξη του στόχου μας για ένα καλλίγραμμο σώμα και μια καλύτερη υγεία. Η διαθέση είναι σημαντικός παράγοντας για να μπορείς να γυμνάζεσαι με καλές επιδόσεις και να έχεις διάρκεια στο πρόγραμμα σου. Αντιθέτως όταν τα πράγματα δεν πάνε όπως τα έχουμε υπολογίσει, η ψυχολογία μας αλλάζει και που όρεξη για γυμναστική. Δυστυχώς η άσχημη ψυχολογία δε μένει μόνο στην κακή διάθεση αλλά έχει και άλλη μια σημαντική επίπτωση,την έκκριση της ΚΟΡΤΙΖΟΛΗΣ. Τι είναι η κορτιζόλη; Είναι μια καταβολική ορμόνη που έχει ως άμεση συνέπεια την κατακράτηση υγρών, τον καταβολισμό των μυών και την αποθήκευση του λίπους. Με λίγα λόγια η κακή ψυχολογία, η ένταση, το στρες, το άγχος ευνοούν την έκκριση αυτής της ορμόνης, η οποία μπορεί να αποτελέσει ισχυρό εμπόδιο στην προσπάθεια μας για ένα καλύτερο σώμα.

 

  • Γιατί τραυματιζόμαστε;

 

Συχνό αίτιο άσχημης ψυχολογίας είναι και η εμφάνιση τραυματισμού.

Ένας τραυματισμός μπορεί να συμβεί είτε ξαφνικά κατά τη διάρκεια μιας προσπάθειας, ή αθροιστικά σε βάθος χρόνου. Συνήθως τα αίτια είναι ο συνδυασμός πολλών παραγόντων, όπως η φυσική κατάσταση του αθλουμένου, η εμπειρία του, το αν είναι αρχάριος ή όχι σε ένα είδος εκγύμνασης, οι ανατομικές ιδιομορφίες που έχει ο αθλούμενος και δε γνωρίζει, η υπερπροπόνηση λόγω αυξημένου ζήλου. Επίσης, η έλλειψη σωστής καθοδήγησης και προθέρμανσης, η απότομη αύξηση του βαθμού δυσκολίας μιας άσκησης και η γρήγορη ένταξη σε πλήρες προπονητικό πρόγραμμα μετά από κάποιο τραυματισμό.Μπορείς επίσης να προκληθεί τραυματισμός από απότομη κίνηση, χτύπημα ή ατύχημα.

 

 

  • Ψύχραιμη αντιμετώπιση

 

Η ψύχραιμη αντιμετώπιση ενός τραυματισμού, μικρού ή μεγάλου βαθμού, αποτελεί καίριο σημείο για την επίτευξη του στόχου μας και τη διάρκεια σε αυτό που κάνουμε.

Ο τραυματισμός πλέον έχει συμβεί, αποτελεί μια δεδομένη κατάσταση, προσωρινή μεν αλλά επικίνδυνη αν δεν κάνουμε αυτά που αρμόζουν. Καλή ψυχολογία και ξεκούραση είναι 2 πολύ βασικοί παράγοντες για να φτιάξουμε το τραυματισμένο σημείο. Η προπόνηση μας ,η καθημερινότητα μας ,πρέπει να περιστρέφεται γύρω από αυτόν. Άτομα με πολύ καλή ψυχολογία, έχουν μεγάλη διαφορά στην αποκατάσταση ενος τραυματισμού σε αντίθεση με άτομα που τους έχει καταβάλει αρνητικά μια τέτοια κατάσταση. Θυσιάστε μερικές βασικές ασκήσεις, σηκώστε λιγότερα βάρη, κάντε ενδυνάμωση. Ένας μικρός τραυματισμός μπορεί να μας ενοχλεί πολυ καιρό αν δεν κάνουμε αυτα που πρέπει.

 

  • Πως αποφεύγουμε έναν τραυματισμο;

 

Όταν εκτελούμε μια άσκηση και νιώσουμε την οποιαδήποτε ενόχληση,πρέπει αμέσως να σταματήσουμε την εκτέλεση χωρίς καν να ολοκληρώσουμε την επανάληψη και ή να συνεχίσουμε το πρόγραμμα μας,αν ήταν μικρή η ενόχληση, εκτελώντας όμως ασκήσεις που δεν μας επηρεάζουν να πονάμε,ή διακόπτουμε το πρόγραμμα μας και εφαρμόζουμε ψυχρά ή ζεστά επιθέματα ,αναλόγως τον τραυματισμό και το σημείο.

Συνήθως μετά απο ξενύχτι ,έντονη κούραση ή ακόμη και κακή ψυχολογία πρέπει να ακολουθεί πιο ήπια προπονητική μονάδα

 

 

 

  • Συμβουλές φυσικοθεραπείας

 

Η διόγκωση και μεγάλο μέρος της φλεγμονής που ακολουθεί έναν τραυματισμό είναι αποτέλεσμα της διαρροής του αίματος από την ρήξη των τριχοειδών. Ως εκ τούτου ,η εφαρμογή πάγου μπορεί να βοηθήσει, κάνοντας τα αιμοφόρα αγγεία να συστέλλονται ( καταστολή ) . Αυτή η στένωση των αιμοφόρων αγγείων εμποδίζει την περαιτέρω διαρροή του αίματος και του serum, το οίδημα και ο πόνος ελαχιστοποιούνται.

 

Σε γενικές γραμμές , η εφαρμογή των κρύων επιθεμάτων ή πάγου έχει τις ακόλουθες συνέπειες :

 

-Μειώνει το οίδημα μετά από μια τραυματική βλάβη

-Μειώνει τη φλεγμονή

-Παράγει μια αναισθητική δράση η οποίσ μπορεί να μειώσει τον πόνο

-Μειώνει τη ροή του αίματος σε μια περιοχή

-Μειώνει τους μυϊκούς σπασμούς

 

  • Οι επιδράσεις της θερμικής θεραπείας περιλαμβάνουν :

 

- Αύξηση της ροής του αίματος σε μια περιοχή

- Ανακούφιση από την ένταση ή σφίξιμο στους μυς

- Μπορεί να μειωθεί η δυσκαμψία της άρθρωσης

- Βελτιστοποιεί την επούλωση αποκατάσταση σε ιστούς μέσω της εισροής των κυττάρων που εμπλέκονται στην επιδιόρθωση των ιστών ( ως αποτέλεσμα της -αύξηση της ροής του αίματος)

- Ανακούφιση από τον πόνο

- Αύξηση της ευελιξίας

 

 

 

* Σημείωση: Η εφαρμογή κρύων ή ζεστών επιθεμάτων είναι συνήθως πιο αποτελεσματική σε άμεσο τραυματισμό (στις πρώτες δύο ή τρεις ημέρες μετά από μία τραυματική κάκωση), δεδομένου ότι μειώνουν τον πόνο και πρήξιμο. Εφαρμογή πάγου ή παγοκύστης πρέπει να γίνεται πολλές φορές ημερησίως για μέχρι 15 λεπτά κάθε φορά . Εάν χρησιμοποιείτε πάγο , ποτέ δεν εφαρμόζεται απευθείας στο δέρμα . Οι παγοκύστες θα πρέπει να καλύπττονται με μια πετσέτα ή ένα πανί πριν από την εφαρμογή .

Η θεραπεία θερμότητας , σε αντίθεση , συνιστάται για χρόνιες , μακροπρόθεσμες παθήσεις, συμπεριλαμβανομένων το σφίξιμο των μυών και την ένταση. Ο μυϊκός πόνος  συχνά βελτιώνεται με τη θεραπεία θερμότητας . Όπως οι κρύες συσκευασίες, η θεραπεία της θερμότητας θα πρέπει να εφαρμοστεί για όχι περισσότερο από 15 λεπτά και μπορεί να χρησιμοποιηθεί πολλές φορές την ημέρα. Μετά από τέσσερις ή πέντε ημέρες, μετά από ένα σοβαρό τραυματισμό , η θεραπεία θερμότητας μπορεί να βοηθήσει τη διαδικασία αποκατάστασης. Η θεραπεία θερμότητας μπορεί να χορηγηθεί χρησιμοποιώντας ζεστές πετσέτες , πακέτα θέρμανσης, ή τα ηλεκτρικά μαξιλάρια θέρμανσης . Εάν χρησιμοποιείτε ένα ηλεκτρικό μαξιλάρι θέρμανσης , να προσέχετε ιδιαίτερα ώστε να μην κοιμηθείτε στο μαξιλάρι , δεδομένου ότι αυτό μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρό τραυματισμό.

 

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η κατ ‘οίκον φροντίδα δεν αποτελεί υποκατάστατο για την περίθαλψη που παρέχεται από το γιατρό σας . Σε περίπτωση σοβαρού τραυματισμού , αναζητήστε πάντα θεραπεία σε μια μονάδα φροντίδας έκτακτης ανάγκης. Θα πρέπει επίσης να επισκεφθείτε το γιατρό σας .Θα πρέπει να καλέσετε έναν επαγγελματία υγείας , αν έχετε έντονο πόνο , πρήξιμο ή μούδιασμα , αστάθεια της άρθρωσης , αδυναμία να φέρετε το βάρος σε ένα άκρο , ή οποιαδήποτε άλλα συμπτώματα που θα θεωρήσετε ανησυχητικά.

 

Συμπερασματικά είναι πολύ σημαντικό όταν γυμναζόμαστε και κυνηγάμε ένα καλό αποτέλεσμα, να γνωρίζουμε πως να διαχειριστούμε μία μικρό ενόχληση ,έναν απλό τραυματισμό ακόμη και ένα χειρουργείο προκειμένου να μην πέσει η ψυχολογία μας και να συνεχίσουμε την προσπάθεια μας.

 

Πηγή: dionisisfexis

Σχετικά Άρθρα