Ροφήματα του καλοκαιριού και διατροφή

Όταν τρώτε υγιεινά, πρέπει να δίνετε εξίσου μεγάλη προσοχή στο τι πρέπει να πίνετε.
Πολλά ποτά μπορούν πραγματικά να σας βοηθήσουν να έχετε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

Νερό και τι άλλο…
Όλοι γνωρίζουμε ότι το να πίνετε αρκετό νερό είναι απαραίτητο, αλλά δείτε και τέσσερα ακόμα ροφήματα που θα σας βοηθήσουν

 

1. Καφές
Είναι το τέλειο συνοδευτικό για ένα κρύο πρωινό ή για τόνωση το απόγευμα.
Ακόμα, ο καφές έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει τη μνήμη, αυξάνει την αντοχή και ελαφρύνει τον πόνο των μυών.
Τα οφέλη του καφέ αποδυναμώνουν με την υπερκατανάλωση.
Πίνοντας πολύ καφέ, μπορεί να αυξηθεί το άγχος, η νευρικότητα, ή μπορεί να διαταράξει τις συνήθειες του ύπνου σας, να προκαλέσει

υψηλή πίεση του αίματος ή να σας γεμίσει με πονοκεφάλους.

 

Μην πίνετε περισσότερο από 300 mg την ημέρα (το μέσο φλιτζάνι καφέ περιέχει 100 mg καφεΐνης).

 

2. Κόκκινο Κρασί

Το κόκκινο κρασί περιέχει ένα συστατικό που ονομάζεται ρεσβερατρόλη, η οποία έχει αποδειχθεί σε μελέτες ότι είναι ευεργετική για την υγεία, ξεκινώντας από την καταπολέμηση του καρκίνου μέχρι και την αντιγήρανση.
Τα οφέλη του, όμως, σταματάνε στο ένα ποτήρι την ημέρα, γι ‘αυτό μην το παρακάνετε.
2 μερίδες για άντρα και 1 μερίδα για γυναίκα ανά ημέρα.

 

2 μερίδες για άντρα και 1 μερίδα για γυναίκα ανά ημέρα.
Ένα ποτήρι κόκκινο κρασί περιέχει συνήθως γύρω στις 127 θερμίδες.

 

3. Τσάι

Περιέχει καφεΐνη για να σας κρατήσει ξύπνιους και σε εγρήγορση, και σε συνδυασμό με τα υψηλά επίπεδα από αντιοξειδωτικές πολυφαινόλες και κατεχίνες, μπορεί να σας βοηθήσει πολύ για μια υγιεινή ζωή.
Βοηθά στην πρόληψη του καρκίνου και μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής ή την ανάπτυξη της νόσου του Πάρκινσον.

Βεβαιωθείτε ότι το τσάι σας είναι πραγματικό τσάι. Πολλά φυτικά ποτά που παρουσιάζονται σαν τσάι στην πραγματικότητα δεν περιέχουν κανένα από τα φύλλα του τσαγιού.

 

4. Χυμός και smoothies

Ένας χυμός λαχανικών μπορεί να σας βοηθήσει για να πετύχετε την αποτοξίνωση που ζητάτε.
Οι χυμοί περιέχουν πολλές βιταμίνες και άλλες θρεπτικές ουσίες μαζί σε ένα ποτήρι.
Παρακολουθήστε την ποσότητα των φρούτων που βάζετε στους χυμούς και στα smoothies σας, δεδομένου ότι η υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη στα φρούτα μπορεί να προσθέσει πολλές θερμίδες στο ποτό σας.

 

 

Προσπαθήστε να πίνετε χυμό λαχανικών, καθώς αυτά συνήθως είναι χαμηλά σε θερμίδες αλλά πλούσια σε θρεπτικά συστατικά.

 

Τι ξεδιψάει χωρίς θερμίδες;  

• Σίγουρα το μεταλλικό και το ανθρακούχο νερό
• Το τσάι χωρίς πρόσθετες γλυκαντικές ουσίες ή με γλυκαντικες ουσίες χαμηλές σε θερμίδες.
• Δροσιά χωρίς θερμίδες μπορεί να προσφέρει και ο καφές αρκεί να είναι χωρίς ζάχαρη ή και γάλα

Γρανίτες με προσοχή

Σαφώς και οι γρανίτες προσφέρουν αίσθημα δροσιάς αλλά και πλούσιες θερμίδες (150-200 kcals ανά μερίδα) γιατί τις περισσότερες φορές περιέχουν ζάχαρη.
Μπορούν λοιπόν να αποτελέσουν μια light εκδοχή γλυκού αλλά όχι και μέσο ενυδάτωσης.

Πόσους χυμούς μπορώ να πιώ;

Οι διεθνείς συστάσεις αναφέρουν 2 με 4 μερίδες φρούτου την ημέρα.
Αυτό αντιστοιχεί σε 1 με 2 ποτήρια φυσικού χυμού καθημερινά.
Ο χυμός συντελεί στην γρήγορη ενυδάτωση εξαιτίας των σακχάρων που περιέχει, τα οποία αυξάνουν την απορρόφηση των υγρών από τον γαστρεντερικό σωλήνα.

Τι να πιω το βράδυ στο bar;

Η απάντηση είναι: αυτό που περιέχει τις λιγότερες θερμίδες και μπορούμε να το πιούμε στην μικρότερη ποσότητα.
Μια πολύ καλή επιλογή είναι ένα ποτήρι παγωμένο κρασί.
Γενικά έχετε υπόψη ότι η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ αντιστοιχεί σε ένα ποτό την ημέρα για τις γυναίκες και δύο για τους άντρες.

Η μπύρα ταιριάζει στο καλοκαίρι;

Η μπύρα είναι ένα ποτό χαμηλό σε αλκοόλη πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και ανόργανα συστατικά ενώ τα 100ml δίνουν μόλις 41 θερμίδες!
Ο μύθος που θέλει την μπύρα να δημιουργεί το αντιπαθητικό σωσίβιο οφείλετε στις λιπαρές απολαύσεις που συνήθως την συνοδεύουν (πίτσες, λουκάνικα, πατατάκια κ.α. ), επομένως είναι μία καλή επιλογή για τις καλοκαιρινές σας μέρες και νύχτες αρκεί να τηρείτε το μέτρο.

Τα κοκτέιλ παχαίνουν;

Η αλκοόλη προσδίδει 7 θερμίδες ανά γραμμάριο, επομένως όσο περισσότερο αλκοόλ περιέχει ένα ποτό τόσο περισσότερες θερμίδες έχει.
Τα κοκτέιλ εκτός του ότι περιέχουν αρκετό αλκοόλ περιέχουν επιπλέον χυμούς φρούτων, λικέρ ή ζάχαρης που αυξάνουν ακόμα παραπάνω την θερμιδική τους σύσταση.
Γι αυτό είναι καλό να τα προτιμάμε σε μία ιδιαίτερη περίσταση και όχι στην καθημερινή μας έξοδο.

Με τι να συνοδεύσω το ποτό μου;

Αν επιλέξουμε μαζί με το αλκοόλ να φάμε κάτι αλμυρό η αίσθηση της δίψας θα μας οδηγήσει σε μεγαλύτερη κατανάλωση αλκοόλης.
Το σοφότερο είναι να τρώμε μαζί με το αλκοόλ κομματάκια καρότου ή αγγουριού με λεμόνι ή ξύδι.
Μπορούμε επίσης να φάμε μερικά κομμάτια φρούτων που θα αποτρέψουν την μετέπειτα κατανάλωση φαγητού.

 

Ποια είναι η καλύτερη ώρα για να απολαύσω
 

Χυμό: Ο χυμός μπορεί να αντικαταστήσει ένα ενδιάμεσο γεύμα μεταξύ πρωινού και μεσημεριανού ή και μεταξύ μεσημεριανού και βραδινού.
Μιλκσέϊκ: Για να μειώσουμε τον Γλυκαιμικό Δείκτη του μιλκσεικ καλό είναι να το καταναλώνουμε μαζί με το πρωινό ή απογευματινό μας φρούτο.

 

 

Δρ. Ελένη Π. Ανδρέου, RDN, LD
Κλινική Διαιτολόγος

 

Σχετικά Άρθρα