Πως να διατηρήσουμε το ιδανικό βάρος εφ’όρου ζωής

Η απώλεια βάρους δεν είναι εύκολη υπόθεση, αλλά σίγουρα είναι κάτι που μπορεί να γίνει, ιδιαίτερα όταν υπάρχει αποφασιστικότητα και καλή διάθεση. Παρακάτω θα διαβάσετε ορισμένες συμβουλές που εφαρμόζονται από άτομα που έχασαν βάρος και διατηρούν την φόρμα τους για χρόνια.

1) Ρίξτε μερικά κιλά για την υγεία σας

Ρωτήστε τον εαυτό σας γιατί θέλετε να χάσετε βάρος. Αν προσπαθείτε να γίνετε πετσί και κόκαλο τότε πιθανόν να απογοητευτείτε και θα εκνευριστείτε όταν αυτό δεν συμβεί γιατί ο οργανισμός σας δεν το επιτρέπει. Αν όμως ο στόχος σας είναι η βελτίωση της υγείας σας τότε θα είστε περήφανοι και ευχαριστημένοι με τον εαυτό σας όταν σταδιακά αλλάζουν οι συνήθειες στην ζωή σας με περισσότερη ώρα για άσκηση και πιο υγιεινή διατροφή. Παρ’όλο που τα κιλά θα μειώνονται με πιο αργό ρυθμό, θα πραγματοποιείτε τον πιο σημαντικό στόχο σας: καλή υγεία στο παρόν και στο μέλλον.

2) Δοκιμάστε να χάσετε 10 % του βάρους σας

Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι έστω και με 10 % απώλεια από το σωματικό βάρος (που για πολλούς αυτό να είναι μόνο 5-10 κιλά), αποφέρει τεράστια ωφελήματα στην υγεία, όπως για παράδειγμα καλύτερος έλεγχος του σακχάρου στο αίμα, μείωση στην αρτηριακή πίεση και στους δείκτες χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων. Φυσικά, μείωση του βάρους κατά 10 % δεν είναι εύκολο επίτευγμα, αλλά ο μόνος τρόπος να χάσετε τα περιττά κιλά και να μην τα ξαναβάλετε είναι με την αλλαγή στον τρόπο ζωής.

 

 

3) Βάλτε στόχους για μακροχρόνιες αλλαγές

Όσα άτομα είχαν επιτυχία στην προσπάθεια τους να χάσουν 10 ή περισσότερα κιλά για ένα ή και περισσότερα χρόνια, το κατόρθωσαν με αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες και στον τρόπο άσκησης. Αυτό το μυστικό στην επιτυχία απώλειας βάρους δεν είναι μυστικό, αλλά η ίδια συμβουλή που ακούτε εδώ και χρόνια: ΤΡΩΤΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΑΣΚΗΘΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ. Παρά να συγκεντρώνεστε στο πόσο βάρος χάσατε την περασμένη εβδομάδα, συγκεντρωθείτε περισσότερο στο πόσες μέρες γυμναστήκατε την εβδομάδα που πέρασε.

4) Κάντε αλλαγές που θα μπορείτε να τις ακολουθείτε για πάντα

Ο στόχος για μακροχρόνια αλλαγή θέλει πολλή προσπάθεια, αλλά το βάρος σας εξαρτάται από τις καθημερινές σας συνήθειες. Για να διατηρηθεί η απώλεια βάρους, χρειάζεται επιμονή στην τακτική άσκηση και στις νέες προδιαγραφές υγιεινής διατροφής. Θα έχετε μεγαλύτερη επιτυχία αν οι αλλαγές που κάνετε στον τρόπο ζωής για να φτάσετε τους στόχους σας είναι πιο κοντά στην φύση σας.

5) Γυμνάζεστε καθημερινά

Η συχνή άσκηση κάνει την διαφορά μεταξύ της γρήγορης απώλειας βάρους που δεν διαρκεί και της σταδιακής απώλειας που μπορεί να διατηρηθεί για χρόνια. Άτομα που έχουν επιτυχία στην
μόνιμη απώλεια βάρους συνήθως γυμνάζονται για 30-60 λεπτά την ημέρα. Με την αερόβια άσκηση γίνεται καύση θερμίδων και επέρχεται το αίσθημα της ευεξίας.

 

 

6) Κρατάτε σημειώσεις

Σημειώστε τις μέρες που γυμνάζεστε σε ένα ημερολόγιο, όπως επίσης και τι τρώτε κάθε ημέρα. Σημειώστε επίσης και το βάρος σας αφού ζυγίζεστε μία φορά την εβδομάδα. Οι σημειώσεις αυτές θα σας κρατήσουν συνεπείς με τους στόχους σας.

7) Ζητάτε υποστήριξη

Άτομα που έχουν την μεγαλύτερη επιτυχία στην απώλεια βάρους και στην διατήρηση αυτού του αποτελέσματος συνήθως έχουν την βοήθεια της οικογένειας και των φίλων τους. Υποστήριξη από ομάδες ατόμων που έχουν συναφείς στόχους σε εβδομαδιαίες συναντήσεις είναι επίσης βοηθητικό. Η υποστήριξη μπορεί να είναι ψυχολογική αλλά και πρακτική: μπορούν η οικογένεια και οι φίλοι να γυμνάζονται μαζί σας ή να τρώνε μαζί σας τα υγιεινά και εύγεστα γεύματα σας. Ακόμα καλύτερα είναι όταν κάνετε την προσπάθεια σας μαζί με κάποιο άτομο του κύκλου σας που να έχει τον ίδιο στόχο.

 

 

8) Αναγνωρίστε το γεγονός ότι η αλλαγή μπορεί να είναι μια πρόκληση για σας

Προγραμματίστε εκ των προτέρων για τις μέρες που θα έχετε 100 λόγους να μην γυμναστείτε και άλλους 100 για να φάτε επιπλέον επιδόρπιο. Πρέπει να κατανοήσετε ότι για να αλλάξετε ορισμένες
συνήθειες χρειάζεται προσπάθεια. Απομνημονεύστε ορισμένες ομιλίες που σας δίνουν κίνητρο και υπενθυμίστε τον εαυτό σας ότι η καλή υγεία υπερέχει. Στις περιπτώσεις που ξεφεύγετε από την υγιεινή σας προσπάθεια, συγχωρέστε τον εαυτό σας και επανέλθετε στο σωστό τρόπο άσκησης και διατροφής το γρηγορότερο δυνατό.

 

Κώστας Π. Ανδρέου, B.A., M.Sc.
Κλιν. Εργοφυσιολόγος και Πτυχ. Φυσικής Αγωγής

 

Σχετικά Άρθρα