Διατροφή & Ισορροπία

Το ανθρώπινο σώμα είναι γεμάτο με μικρόβια μέσα και έξω από αυτό.
Το 90% των κυττάρων του σώματος δεν είναι δικά μας, αλλά των μικροβίων που ζουν σε εμάς!

Τα βακτήρια λοιπόν επηρεάζουν άμεσα το σώμα, τα συναισθήματα και την υγεία μας.

Ένα είδος μικροβίων είναι τα βακτήρια. Τα φιλικά βακτήρια λοιπόν λέγονται προβιοτικά. Μεγάλη σημασία δίνουμε στους πληθυσμούς των βακτηρίων που ζουν στο γαστρεντερικό μας σύστημα.
Πολλές μελέτες ονομάζουν το γαστρεντερικό μας σύστημα δεύτερο εγκέφαλο. Επίσης πολλοί υποστηρίζουν ότι όλες οι ασθένειες ξεκινούν από το γαστρεντερικό μας σύστημα.

Τα προβιοτικά:

•       Βοηθούν στην πέψη
•       Παράγουν βιταμίνες
•       Μειώνουν τη χοληστερίνη
•       Ενεργοποιούν ορμόνες
•       Βοηθούν το ανοσοποιητικό
•       Αυξάνουν την αντοχή μας σε μολύνσεις
•       Ανακουφίζουν από τα σύμπτωμα του ευερέθιστου εντέρου
•       Ανακουφίζουν από τα συμπτώματα που προκαλούν οι άφθες (ή άφτρες)
•       Μειώνουν τον κίνδυνο για ορισμένες μορφές καρκίνου
•       Βοηθούν στη μείωση του άγχους και της κατάθλιψης
•       Επηρεάζουν θετικά τη διάθεσή μας
•       Βοηθούν στη διάρροια και στη δυσκοιλιότητα
•       Και πολλά πολλά αλλά...

Θα έχεις ήδη καταλάβει πόσο σημαντικό είναι να έχουμε μια πολύ καλή ισορροπία φιλικών και ‘’εχθρικών’’ βακτηρίων στον οργανισμό μας.
Καλές πήγες προβιοτικών:

•       Καλής ποιότητας (βιολογικό) γιαούρτι
•       Λακτο-ζυμωμένα λαχανικά (εδώ συνταγή)
•       Απαστερίωτη Kombucha
•       Απαστερίωτη miso
•       Συμπλήρωμα (να περιέχει οπωσδήποτε lactobacillus και bifodobacteria)

Προσπάθησε να εντάξεις οπωσδήποτε ένα από το παραπάνω φαγητά (ή και συμπλήρωμα) σε καθημερινή βάση στη διατροφή σου.

Πηγή: panagiotistsintavis.gr

Σχετικά Άρθρα