9 Μικρά Tips για διατροφή το καλοκαίρι και όχι μόνο

1. Πίνετε πολύ νερό
6 - 8 φλ. την μέρα για αποτροπή της αφυδάτωσης και συμβολή στην πέψη.

 

2.  Xρησιμοποιείτε μικρή ποσότητα αλάτι

1 1/ 2  κουταλάκι αλάτι την ημέρα (αν δεν υπάρχει πρόβλημα υγείας).

 

3.  Αφαιρείτε το λίπος από το κρέας
πριν να μαγειρευτεί. Προτιμάτε κοτόπουλο , γαλοπούλα, ψάρι.

 

 

4.  Σαλάτες με κρύο κοτόπουλο,

γαλοπούλα και κοτόπουλο σε σαλάτες και συνοδέψετε τις με καλαμπόκι, πιτυρούχο ψωμί, ρύζι αχνιστό.

Σερβίρετε σαν γεύμα

 

5. Τρώτε μεταξύ των κυρίως γευμάτων
φρούτα, φρουτοσαλάτα, γιαούρτι-αποβουτυρωμένο με μέλι, λαχανικά. Μην χρησιμοποιείτε τις φρουτοσαλάτες για γεύματα αλλά κυρίως σαν ενδιάμεσα.

 

6. Φτιάξτε σαλάτες από μακαρόνια
βραστά ζυμαρικά ή ρύζι ή καλαμπόκι μαζί με τα λαχανικά και προσθέστε κρύο κοτόπουλο, άπαχο τυρί,cottage cheese. Για γεύση προσθέστε μουστάρδα, μαγιονέζα διαίτης, κτυπημένο γιαούρτι ή λάδι με ξύδι.

 

 

7.  Δροσιστείτε με παγωμένο τσάι
 

Συνταγή για 8 μερίδες: 6 φλ. τσάι

  • 1 / 2 φλ. χυμό λεμονιού
  • 2Κ μέλι
  • 1 / 2 φλ. χυμό πορτοκάλι
  • υποκατάστατο της ζάχαρης,
     

κάθε φλυντζάνι είναι μόνο 20 θερμίδες.

 

8. Χρησιμοποιείστε το «πιάτο της διατροφής»,

Το πιάτο διατροφής για υγιεινή διατροφή και αδυνάτισμα, εισηγείται ότι το πιάτο μας πρέπει να περιέχει 2/3 τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες, όπως: ψωμί, πουργούρι, πατάτα, μακαρόνια, ρύζι, καθώς και τροφές από την ομάδα των φρούτων, λαχανικών και μερικώς από τα γαλακτοκομικά προϊόντα.  Και μόνο το 1/3 του πιάτου μας πρέπει να προέρχεται από τροφές που περιέχουν πρωτεΐνη (κρέας, κοτόπουλο, ψάρι, τυρί, όσπρια, σόγια) και λίπος προερχόμενο από ζωικές τροφές καθώς και από το λάδι, μαργαρίνη, ξηρούς καρπούς, μαγιονέζα, ελιές.  

Αυτή η κατανομή διασφαλίζει την παροχή των αναγκαίων ποσοτήτων για βιταμίνες και ιχνοστοιχεία ημερησίως.  Μετά από επιστημονικές έρευνες, όταν ακολουθηθεί τέτοιο σχέδιο υπόσχεται παροχή όλων των θρεπτικών ουσιών και θερμίδων που χρειάζεται το άτομο είτε για την επίτευξη του υγιεινού βάρους είτε για την διατήρηση του βάρους.

 

 

9. Υγιεινή διατροφή με τις «ελεύθερες τροφές»

«Ελεύθερη τροφή» ονομάζεται οποιοδήποτε φαγητό περιέχει λιγότερο από 20 θερμίδες ή λιγότερο από 5γρ υδατάνθρακα ανά μερίδα:

  • Αγγουράκι
  • Κραμπί
  • Μαρούλι
  • Σέλινο
  • Σπανάκι
  • Μανιταράκια
  • Καρότα (μέχρι 2 μικρά)
  • Τζέλλυ –δίαιτας
  • Salad dressing (ελεύθερα από λίπος)

 

Δρ. Ελένη Π. Ανδρέου, RDN, LD
Κλινική Διαιτολόγος

Σχετικά Άρθρα